دوشنبه, 29 آبان 1396

جزوه اکواپونیک

 

ضرورت ایجاد فرودگاه

مهرجویی: 

فرودگاه بین المللی قم موجب توسعه و تحول استان می شود

مجری طرح فرودگاه بین¬المللی قم گفت: بیشترین منافع اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ناشی از توسعه و تحول استان قم به دنبال احداث فرودگاه بین المللی قم متوجه مردم استان قم و رونق کسب و کار شهر قم خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین المللی فرودگاه قم، رجب مهرجویی در این خصوص اظهار داشت: پروژه فرودگاه بین¬المللی قم و منطقه نمونه گردشگری طرلاب بر اساس مطالعات امکان¬سنجی توسط مشاوران ذیصلاح و پس از صدور مجوزهای قانونی از مراجع ذیربط با سرمایه¬گذاری شرکت ارم کیش آغاز شده است و این مطالعات منجر به تهیه طرح جامع با افق زمانی 25 ساله (5 برنامه 5 ساله) شده است. 

مجری طرح فرودگاه بین¬المللی قم ادامه داد: در این مطالعات توسعه کالبدی شهر قم، حوزه نفوذ بخش فرودگاهی و بخش گردشگری، آثار مستقیم و القایی پروژه¬ها از نظر اقتصادی، اجتماعی، اشتغال¬زایی و کارآفرینی، کاربران و ذینفعان پروژه و غیره در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: مقیاس و ابعاد هر دو پروژه بین¬المللی به شکلی تعریف شده است که بخش وسیعی از مرکز ایران و استان-های همجوار و در بعد بین¬المللی کشورهای عربی، آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، بخش مرکزی و جنوبی آفریقا و کشورهای مسلمان را در بر می¬گیرد. 

مهرجویی اضافه کرد: این پروژه علاوه بر هتل¬ها دارای زیر بخش¬های زیادی است که مردم شهر قم و سایر نقاط استان مهمترین مخاطبان و مشتریان آن خواهند بود، بنابراین بیشترین منافع اقتصادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، ناشی از توسعه و تحول استان قم متوجه مردم استان قم و رونق کسب و کار شهر قم خواهد بود. 

مجری طرح فرودگاه بین¬المللی قم یاد آور شد: این پروژه همانطور که از مطالعات طرح جامع آن مشخص گردیده، نگاهی جدید به سرمایه¬گذاری در احداث فرودگاه¬ است که صرفاً توسط بخش خصوصی امکان اقتصادی کردن فرودگاه¬ها میسر است.  

وی بیان داشت: همه می¬دانند که تقریباً فرودگاه¬های کشور زیان¬ده هستند و تنها راه ممکن برای اقتصادی کردن آن¬ها، آزادسازی تعرفه¬ها، رقابتی کردن خدمات، توسعه خدمات غیرهوانوردی در کنار خدمات هوانوردی است و به همین دلیل نگاه سرمایه¬گذار ایجاد خلاقیت در بخش غیرهوانوردی (خدمات توریسم و گردشگری و .... و صنایع بالادست و پائین-دست هوانوردی) با موتور متحرکه فرودگاه است.

مهرجویی عنوان کرد: هیچ¬ یک از فرودگاه¬های فعلی کشورمان دارای چنین ترکیب و تلفیقی نیستند بنابراین ایجاد زیرساخت¬های گردشگری، فرهنگی، تفریحی، ورزشی، علمی، آموزشی، درمانی در کنار فرودگاه و ایجاد بیس¬های تعمیراتی، تولیدی، خلبانی، مهمانداری، کترینگ، هندلینگ، آموزش¬های تخصصی و آشیانه¬های هواپیما در سایت فرودگاه می¬تواند راهکار مطمئن برای ایجاد یک فرودگاه اقتصادی برای مردم استان قم، مناطق همجوار و کشورهای هدف باشد.

وی از طراحی حدود 50 هتل که در برنامه طرح جامع در افق 25 ساله با درجه¬های مختلف پیش¬بینی شده حداکثر 30 هزار اطاق دارد خبر داد و در ادامه ابراز داشت: پیش بینی این تعداد هتل توسط متخصصین هتل داری و گردشگری برای این نقطه مهم و حیاتی از کشور (در کنار ابرشهر تهران) به عنوان مرکز جهان تشیع که قرار است زیرساخت¬های اصلی برای زیارت زوار داخلی و بین¬المللی حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران را فراهم نماید آمار بالایی نیست، ضمن اینکه هم¬اکنون طراحی فاز اول پنج باب هتل توسط مشاور به اتمام رسیده است.

مجری طرح فرودگاه بین¬المللی قم افزود: فاصله 15 کیلومتری پروژه از شهر قم و پنج کیلومتری از شهرک پردیسان فاصله زیادی نیست و امروزه اکثر فرودگاه¬های پیشرفته و مدرن دنیا در فواصل 50 تا 100 کیلومتری از شهرها قرار دارند و اگر شتاب توسعه شهرها خصوصاً قم را در نظر گرفته شود فاصله نزدیک فرودگاه تا شهر قم یک ایراد است.

وی در پایان با دعوت از رسانه ها برای اطلاع رسانی صحیح از روند اجرا و پیشرفت احداث فرودگاه بین المللی قم، تصریح کرد: از تمام رسانه های می خواهیم رسالت خود را با نگاه واقعی به اثرات اقتصادی و اجتماعی فرودگاه روی توسعه و تحول استان قم و همچنین بازدید از این پروژه مهم ایفا نمایند تا نقش مثبت رسانه¬ها در سال حمایت از تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی به منحصهء ظهور برسد. 

نظرات   

 
0 #1 محسن عظیمی 1393-08-28 04:26
عالی هست
لایک
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی