یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397

جزوه اکواپونیک


رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین المللی قم از آغاز عملیات آسفالت ریزی در باند این فرودگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی قم، محمد شفیعی، در جلسه هم اندیشی وزیر راه و شهرسازی با فعالان صنعت ساختمان و حمل و نقل استان که در دانشگاه قم برگزار شد، در خصوص روند ساخت فرودگاه قم گفت: زمانی که تصمیم گرفتیم تا فرودگاه قم را احداث کنیم مسئولان فرودگاهی کشور عنوان می‌کردند که این پروژه توجیه پذیر نیست اما بررسی‌های ما نشان می‌داد که به علت وجود بارگاه کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و همچنین حوزه‌های علمیه در قم و نزدیکی برخی از استان‌های دیگر، این پروژه می‌تواند توجیه پذیر باشد.

رییس هیئت مدیره فرودگاه بین المللی قم افزود: یکی از راه‌ها برای توجیه پذیر بودن این پروژه، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار مراکز حمل‌ و نقل مسافر و گردشگر مانند ایجاد شهرک گردشگری و ساخت هتل‌های اقامتی است و معتقدیم که با ایجاد فرودگاه در قم شاهد یک رونق اقتصادی در استان خواهیم بود.

شفیعی با اشاره به آغاز عملیات آسفالت باند فرودگاه بین المللی قم اظهار داشت: برنامه ریزی‌های لازم جهت آسفالت باند فرودگاه صورت گرفته و به زودی شاهد پرواز در فرودگاه با پایان یافتن آسفالت باند و فراهم شدن امکانات لازم خواهیم بود.

وی افزود: 27 کیلومتر از دیوارکشی باند فرودگاه به ارتفاع سه متر به اتمام رسیده و زیرسازی 4 هزار و 600 متر از باند فرودگاه نیز در حال اجرا است که امیدواریم به زودی تکمیل شود.

رئیس هیئت مدیره فرودگاه بین المللی قم افزود: مسئولان سابق پیشنهاد دادند تا برج مراقبت فرودگاه ساخته نشود چرا که امکان حمایت از سوی برج مراقبت فرودگاه‌های مهرآباد و فرودگاه امام خمینی(ره) امکان پذیر است.

وی عنوان کرد: ما در بخش دریافت برخی از مجوز‌ها دچار مشکل هستیم که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه ما را مورد حمایت قرار دهد.

شفیعی بیان داشت: زمینه‌های مناسب سرمایه گذاری در فرودگاه قم با شرایط مطلوب فراهم شده و ما آمادگی لازم برای همکاری با سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی قم را داریم.

نظرات   

 
0 #2 مهدی 1393-07-14 09:02
نقل کردن hosein:
مگه فرودگاه بدون برج هم ميشه فرودگاههاي كوچيك هم كه هفته اي يه پرواز دارن برج دارن اصلا كي ميخواد جهت بادا به خلبان موقع نشست و برخاست بده



سلام

منظور از احداث نکردن برج این نیست که کلا برج نداشته باشیم
در حال حاضر برج مراقبت موقت به ارتفاع حدود 20 متر در حال ساخت است ولی این برج برای کارهای مختلف با برج فرودگاه امام و مهرآباد هماهنگ میکنه تا برج اصلی ساخته شود

در واقع سرمایه گذار میخواد وقت و هزینه خیلی بالای برج مانع از شروع کار فرودگاه نباشد
و در حین اینکه پروژه با برج موقت مشغول به کار است برج اصلی هم ساخته خواهد شد.
نقل قول
 
 
0 #1 hosein 1393-07-12 13:05
مگه فرودگاه بدون برج هم ميشه فرودگاههاي كوچيك هم كه هفته اي يه پرواز دارن برج دارن اصلا كي ميخواد جهت بادا به خلبان موقع نشست و برخاست بده
نقل قول
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی