جمعه, 29 تیر 1397

جزوه اکواپونیک

حمایت از بخش خصوصی همیشه شعاری با رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی به نظر می¬ آید. تا آن جا که در دولت های گذشته شیوه خصوصی سازی و

کوچکتر کردن دولت بیت ترجیع سخنرانی ها شد. سه شنبه/ بیست و پنج/ فروردین 1394 گفته ای از معاون اول رئیس جمهور، فضای مجازی و پایگاه های خبری را زینت داده بود که تأکید داشت بر (حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری های بزرگ) ایشان اظهار داشتند: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید زمینه فعالیت مناسب بخش خصوصی را فراهم کنند. وجود پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی موجب نگرانی بخش خصوصی در مورد سرمایه گذاری نشود.
هنوز این گفته قوّت قلب ما نشده بود که مقدمات رسیدگی به شکایت یکی از معارضان در دستور کار قرار گرفت، متأسفانه تیتر؛ (یک مرغدار ساخت فرودگاه قم را متوقف کرد)، هم ناسپاسی در برابر فعالیت چندساله فرودگاه و شهر فرودگاهی قم و هم حاکی از طنز تلخ مدیریت استان بود.
در این هفته شاکی خصوصی پروژه فرودگاه قم برای نقض حریم یک مرغداری از مجری فرودگاه قم شکایت کرده است و به دستور مقام قضایی، این پروژه باید متوقف شود، البته هم اکنون رایزنی هایی برای جلوگیری از توقف این پروژه در جریان است.
گفتنی است این پروژه صددرصد خصوصی در چارچوب اصل 44 قانون اساسی و مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری است و با تفاهم نامه معتبر استانداری و اخذ مجوزهای اولیه و انجام مراسم افتتاحیه با حضور ریأست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر لاریجانی، استاندار محترم وقت و مسئولین مربوط کشوری و استانی شروع به فعالیت کرده است.
مقدمات اداری و قانونی پشت سر گذاشته شده و پروژه هم در فرودگاه و هم در شهر فرودگاهی به پیشرفت چشم گیری رسیده اما منابع انرژی، آب، برق و گاز که طبق تفاهمنامه با دستگاه های دولتی بوده هنوز تأمین نشده است. همین عدم تأمین زیرساخت های انرژی تا به حال بار سنگین مالی و هزینه های جاری را به دوش پروژه گذاشته است و این در حالی است که شرکت سرمایه گذار و مجری ساخت پروژه می توانست این هزینه را به ایجاد اشتغال و سرعت ساخت و ساز تخصیص دهد.
مردم استان قم با توجه به خصوصی بودن پروژه و صرفاً با تکیه بر گذشته ی روشن شرکت ارم کیش از فعالیت های اقتصادی گردشگری به پروسه جذب سرمایه مردمی و مشارکت عمومی اعتماد کردند و استقبال قابل توجه مردم بهترین نوید برای مقصد پرسود این راه بود.
نوع مشارکت ها از قبیل خرید منافع قدرالسهم فرودگاه و گردشگری و یا خرید واحد های تجاری است یعنی سرمایه گذار با انعقاد قرارداد در ساخت بخش فرودگاه و یا منطقه نمونه گردشگری طرح شریک است. این مهم می تواند بعد از افتتاح پروژه منجر به جذب سرمایه های خارج از کشور هم باشد که البته نیاز به حمایت رسانه ای و مدیریتی دارد.
گسترۀ این پروژه که شامل هتل، مجتمع های تجاری، رفاهی، ورزشی و ده ها طرح دیگر در زمینه جذب توریست و گردشگر مذهبی و تفریحی می باشد، می تواند با اشتغال زایی و کارآفرینی پیشرفت عمومی استان را دربر داشته باشد اما این چشم انداز و این روش توسعه امروز با کارشکنی جناحی و سلیقه ای مواجه شده است و پیچ و خم پروسه ی اداری سرعت و توان آن را کمتر کرده است.
پروژه صددرصد خصوصی فرودگاه بین المللی قم و شهر فرودگاهی امیدوار است روند عدم حمایت های مدیران استانی و برخوردهای غیر کارشناسی جای خود را به همراهی و اعتماد به بخش خصوصی دهد و رفاه و آسایش درخور شأن مجاوران و زائران حضرت معصومه (س) در دستور کار قرار می گیرد.
قم پرتوریست ترین شهر کشور است اما متأسفانه چون زیرساخت ها و امکانات رفاهی و گردشگری در این شهر وجود ندارد تبدیل به یک گذرگاه و توقفگاه موقت شده است و این لباس ژنده به قامت این شهر پراهمیت زار می زند.
امیدواریم تشنگی قدرت جای خود را به شیفتگی خدمت دهد.

فرودگاه بین المللی قم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی